Saturday, December 7, 2013

Berpantang dengan set bersalin Shaklee

 
Ibu-ibu hamil kini punyai banyak pilihan untuk menggunakan set bersalin yang dijual dipasaran. Tapi apa kata anda cuba berpantang dengan supplement semulajadi daripada Shaklee ini?

Set ini boleh dimakan seawal hari pertama melahirkan. Ibu-ibu tak perlu risau akan kesan negatif kerana ianya selamat untuk ibu dan baby walaupun baby mengalami jaundis, malah ianya juga dapat membantu ibu dalam penyusuan.

Vitamin-vitamin yang terkandung di dalam set bersalin Shaklee ini ialah Vitalea, Vitamin C, B Complex dan Zinc Complex.

Apa kepentingan mengambil vitamin-vitamin ini?

1. Vitalea (Multivitamin dengan zat besi)
- Sangat penting diambil oleh ibu berpantang kerana Vitalea membekalkan 23 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh, tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakkan makanan perlu dielakkan semasa berpantang. Zat besi pula sangat diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan sel darah merah bagi menggantikan darah yang hilang semasa proses kelahiran. Ibu-ibu yang kekurangan vitamin ini akan kelihatan pucat, letih dan tidak bermaya.

2. Vitamin C
- Sangat penting untuk penyembuhan luka jahitan serta membaik pulih tisu yang rosak selepas bersalin. Juga penting untuk meningkatkan sistem pertahanan badan kerana sebiji Vita-C Sustained Release Shaklee menyamai tujuh biji setengah buah oren. Vitamin C juga penting dalam membentuk kolagen dan penting bagi kecantikan kulit.

3. B Complex dengan Asid Folik
- B Complex bertindak sebagai penenang dan mengelakkan stress atau meroyan dikalangan ibu berpantang. Ia juga berupaya meningkatkan pembentukan sel darah merah dan sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil menjadi tenaga. Justeru, ibu-ibu akan merasa lebih bertenaga dan kurang letih. Vitamin ini juga memelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikan, sesuai dengan namanya B for Beauty.

4. Zinc Complex
- Sangat penting untuk membaik pulih luka jahitan dan luka dalaman. Makanan yang kaya dengan zink adalah ikan haruan. Agak sukar untuk kita memasak ikan haruan setiap hari, ditambah pula dengan harganya yang agak mahal. Justeru, pengambilan zinc setiap hari adalah pilihan yang tepat bagi ibu berpantang. Zinc juga membantu mengatasi masalah 'kedinginan' selepas bersalin, dan pengambilan zinc oleh ibu menyusu akan menjamin bayi membesar dengan optimum.

Ibu-ibu yang menyusukan juga digalakkan untuk mengambil ESP dan Ostematrix, dimana:


4. ESP
- Membentuk dan membaiki sel dalam tubuh. Ia penting untuk ibu dan anak malah komposisi uama dalam susu ibu adalah protein. ESP adalah protein lengkap yang diperlukan oleh badan manusia. Ianya protein daripada kacang soya yang tidak diubah genetiknya.
 

5. Ostematrix
- Ia adalah kalsium, magnesium dan vitamin D yang sangat penting unttk pembinaan darah, sistem saraf dan keperluan utama pembentukan tulang dan gigi, serta membantu melawaskan (membantu mengelakkan sembelit).
  Ingin mencuba produk Shaklee ini? Hubungi saya untuk info dan pesanan:

# Nurulhuda [SID: 852414]
# SMS/WhatsApp: 019-748 0965
# Emel: ummimeen@gmail.com
# Fanpage FB: http://www.facebook.com/UmmimeenShoppe

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment