Saturday, February 9, 2013

Vitamin E penyembuh bengkak gusi

Sehari lepas cuti hari Maulidur Rasul yang lepas, saya kena bengkak gusi. Siksanya rasa nak makan, nak gosok gigi.. Berdenyut-denyut! Seharian juga saya menahan rasa sakit dan berdenyut-denyut di ofis. Barulah tahu rasanya bila orang kata, kalau kita kena sakit gigi, memang rasa nak bagi penampar kat orang aje! Hahahaha.. Memang sangat emosi ye... Tapi saya takdelah sampai menampar orang, cuma cepat naik angin dari selalu je bila anak-anak buat perangai.

Puas saya cuba mengingatkan petua atau tips untuk masalah bengkak gusi. Malam tu sebelum tidur sambil-sambil baring menyusukan Maryam, saya google petua untuk masalah bengkak gusi. Dan sebelum tidur tu pun saya dah telan 4 biji Ostematrix dan 1 biji Vita-E, sebab tu memang rutin harian saya sejak kena sakit belakang lepas bersalinkan Hilman dulu. Kalau saya abaikan rutin tu, siaplah 3-4 hari lepas tu sakit belakang menyerang semula. Dalam pada google petua tu, ada terjumpa post blog tentang bagaimana dia merawat bengkak gusi dia dengan makan Vita-E dan berkumur dengan Basic-H.

Jadi saya sangat yakin yang bengkak gusi saya akan surut sehari dua lagi sebab saya memang dah makan Vita-E sebelum baring tidur. Dan alhamdulillah esok pagi gusi saya dah surut sikit bengkaknya walaupun bila terlanggar berus gigi masa gosok gigi tu masih menikam-nikam sakitnya... Memang meleleh jugalah air mata bila berus gigi terlanggar gusi yang bengkak tu! Hahahaha

Dan pada hari ketiga, bengkak gusi saya surut sepenuhnya sebab tiap-tiap malam saya makan Vita-E sebelum tidur. Syukur alhamdulillah... Tak payah bazir duit pergi jumpa doktor gigi kan? Hehehehe...

Kalau ada antara kalian yang kena bengkak gusi, cubalah makan Vita-E Shaklee ni. Sebab antara kebaikan vitamin E ialah dapat mencegah dan membantu mengecutkan pertumbuhan sel abnormal. Mudah-mudahan sakit bengkak gusi kalian sembuh dengan izin Allah jua :)

Nurulhuda
019-7480965
SMS/WhatsApp
ummimeen@gmail.com

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment