Thursday, November 20, 2014

Catatan harian 20.11.2014

Bismillah...

Lamanya saya tak update blog ni. Hilang dah skil nak menulis blog. Bila baca balik blog lama, rasa macam hebatnya saya boleh menulis macam-macam walaupun tak rajin sangat nak update blog. Hahahaha... Masuk bakul angkat sendiri pulak! Klah, ni nak kena asah balik skil menulis ni. Nanti kalau anak minta ajar buatkan ayat karangan, takdelah kalut sangat nak memikir ayat nak menulis!

Untuk permulaan momentum nak tulis semula post dalam blog ni, saya mulakan dengan catatan harian saya pada harini lah.

Sekarang ni saya berada kat Jabatan Perumahan Negara untuk sesi latihan sistem. Sebenarnya sistem ni dah lebih setahun pihak JPN gunakan, tapi disebabkan ramai pegawai lama telah bertukar keluar, jadi sesi latihan ni dibuat semula untuk mengajar pegawai-pegawai yang baru cara untuk menggunakan sistem ini. Saya cuma pegawai teknikal je, jadi kehadiran saya kat sesi latihan ni taklah besar mana. Saya cuma bantu trainer dan pegawai-pegawai JPN kalau ada soalan berkaitan teknikal.

Ni pun sempat update blog sementara nak tunggu semua pegawai JPN masuk semula dalam bilik latihan. Sementara sesi belum mula semula, boleh lah saya curi masa. Kalau dah mula semula, mana boleh kan nak curi masa nak buat kerja lain. Kena fokus pada kerja... Mesti amanah dan jujur pada diri sendiri dan masa bekerja kalau nak jaga keberkatan gaji yang diperolehi, ye tak?

Mudah-mudahan sesi latihan hari ni berjalan lancar sampai ke penghujungnya. Ameeen...

Post lepas ni saya akan tulis pasal produk Shaklee pula! 😃

No comments:

Post a Comment